Dynamiczna ścieżka muzyczna do gry

Co zrobić żeby muzyka w grze nie była nudna? Pisząc utwór z zamiarem wykorzystania go w pętli musimy się liczyć z tym, że będzie on przewidywalny i nudny. Wyobraźmy sobie sytuację, w której gracz przebywa długo w jednej scenie. Po jakimś czasie będzie znał nasz utwór i może to być irytujące. Jak długo można słuchać jednej piosenki? Wyjściem z tej sytuacji może być skomponowanie kilku utworów(np. wariacji) i odtwarzanie ich w losowej kolejności. Należy zwrócić uwagę na "sklejanie" kolejnych utworów. Owo "sklejenie" nie może być słyszalne zarówno pod względem harmonicznym (muzycznym) jak również technicznym (bez kliku pomiędzy). Plugin, który jest dostępny tutaj (https://github.com/kretopi/UnityRandomPlaylist) pozwala na odtwarzanie playlisty 10 utworów w losowej kolejności.

Pomysł można bardziej rozbudować (projekt tutaj: https://github.com/kretopi/UnityLightMusic). Napisałem podkład muzyczny, a następnie kilka jego wariacji. Wszystkie wariacje (oraz temat) mają tę samą harmonię. Następnie dopisałem kilka linii melodycznych. Odtwarzany jest losowy akompaniament oraz losowa melodia dzięki czemu otrzymujemy więcej wariacji utworu. Do kolejnej sceny zrobiłem analogicznie, ale w innej tonacji. Potrzebne jest jeszcze przejście z jednej sceny (tonacji) do drugiej i odwrotnie. Można do tego celu użyć zwykłego fade, ale ja napisałem specjalne przejścia (również kilka do wyboru). Oto filmik do końcowego rezultatu:



Dzięki temu mamy dynamiczny podkład muzyczny. 

Komentarze